PNG problem

  • Can an expert please comment on this problem:-


    In a DM600pvr E2 CVS image - the pluginlist icons do not show. However if I replace an icon with (for example) the de.png icon from /enigma2/countries folder - it shows up (see screenshot1). But if I put a plugin icon in another window - it shows up (see screenshot2).


    What is the difference between the two icons de.png and pictureplayer.png ?


    Both are presumably 8bit. Also size does not matter, as I scaled down pictureplayer.png with same problem.


    Any comments please ?


    Regards, pcd.

  • indeed, the png's need to be 'indexed' rather than rgb.
    The problem with most image processing software (such as GIMP) is that when you save a png as indexed, you lose the transparancy channel.


    The solution is to use a tool such as pngquant or optipng to convert your transparent rgb png's to indexed format.

  • Thank you both. I have pngquant with windows gui support.


    Anyway, both de.png and pictureplayer.png are from cvs and indexed, and show up in enigma2, as in my examples. The only problem is that all plugin icons do not show up in the plugin list widow.

    4 Mal editiert, zuletzt von pcd ()

  • simply save them as 8 bit png without alpha and it should work.


    I save all my Plugin icon png files this way (just 8 bit) and noboady has complained that they don't work in enigma2 images on PowerPC boxes.


    The 600 doesn't have a full 32 Bit Framebuffer with Alpha like the 7020 and 7025 (it's only 16 bit), so this could be the reason why they fail.


    Ciao
    gutemine

    Einmal editiert, zuletzt von Lost in Translation ()

  • Hmm, was muss in der LoadPixmap.py genau gemacht werden?
    Sieht im Moment so aus.



    Einmal editiert, zuletzt von audioslyer ()

  • Zitat

    Original von audioslyer
    Hmm, was muss in der LoadPixmap.py genau gemacht werden?
    Sieht im Moment so aus.




    Das ist relativ einfach. Um ein desktop.makeCompatiblePixmap(ptr) durchführen zu können muss der Desktop mit übergeben werden. Dazu gibt es zwei Möglichkeiten:


    1. Alle LoadPNG Anweisungen um den Desktop(0) ergänzen


    oder


    2. Den o.g. Code abändern. Momentan wird, soviel ich weiss, nur der Desktop(0) verwendet. Also kannste das dort auch einpflegen.

    Samsung QE55Q6FGMTXZG
    3x DM900 UHD, 1x DM820HD, 2x DM520HD
    Sony UBP-X700
    Spaun Multi-Switch 9962; 2x LNB Alps Quattro Astra 19.2°, Hotbird 13°
    Telestar Digibit R1

    Einmal editiert, zuletzt von Unchained ()

  • Hi,
    könntest Du mir vielleicht noch einen Tip geben, wie man das Problem mit den
    transparenten Bildern im Skin würkarounden kann, wenn Sie übereinander liegen? Da wird es bei der DM600 durchsichtig (transparent)


    Danke Dir.

  • Hi Unchained,
    das mit dem PAL hat geklappt.
    Mich würde mal interessieren, ob nan das auch im Source ändern kann, damit man auch andere transparente Skins nutzen kann.



    -Edit-
    -DONE-

    2 Mal editiert, zuletzt von audioslyer ()

  • So, hab es nun selber gemacht.
    Hab in der epng.cpp die loadpng Funktion abgeändert, nun gehen die Standard-PNGs und das Problem mit der Transparenz der Vergangenheit an.
    pal.png muss nicht mehr ersetzt werden.