Help how should I do

  • Hej nybörjare är det någon som kan hjälpa mig med, har en Dreambox En Ultra HD försöker installera "Dreambox-image-dreamone-20201210.tar.xz" hur jag forska jag får ingen kontakt med DM Oen. Tacksam om någon kan förklara hur jag ska göra

  • Hejsan nu har du riktigt med tur att det finns en som kan läsa Svenska :winking_face:

    Du bör helst skriva på Engelska.


    Men kort om flashing.


    På baksidan av din motagare har du en liten strömknapp. och på framsidan til höger har du en liten svart knapp.

    Håll den lilla knappen intryckt mens du slår på strömmen bak så ser du att led lampan börjar att flasha i olika färger.

    Se också på din TV att den startar i rescue mod.


    Der ser du en http://dreamone.home adress eller liknande.

    Den öppnar du i din Internetläsar. Där kommer du till en flash sida

    Här kan du nu ladda up din Image fil och flash din motagare.


    Om motagaren redan har ett image installerat så kan du från Menyen Standby/Restart välja starta om i Rescue Mode

    Då slipper du att krångla med knapparna för att sätt den i flash mode :smiling_face:


    Hoppas det går bra men som sagt skriv på engelska så får du bättre med response :winking_face:

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

  • When you put the box into rescue mode as i described to you. What do you see on your TV Screen

    You should see a screen with Dreambox logo and in yellow text the http address to your Dreambox.


    Use that address to connect to your Dreambox.


    There is nothing wrong with the images from Dreambox (DP)

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

  • You probably dont hold the button long enough.


    Hold the button down before power on the box. Keep holding the button down until you see the Rescue mode screen on your TV.

    There is nothing wrong with the image

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

  • Light should be Orange when you manage to put the box in to rescue mode.

    Led first turns Blue then after sometime flashes blue and red and turns orange when box have enter the rescue mode


    Tell me how you are doing it :smiling_face:


    You can write in Swedish if you want

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

  • OK jag håller in knappen på framsidan slår på knappe på baksidan efter ett tag blir lampan orange du har rätt. på skärmen visas endast loggan för dreambox

    det har fungerat förut har då ip adressen kommit fram http://192.168.0.188 och kunnat installera ny program och det har fungerat har också installerat IPTV

    har testat Putty DCC E2 mm

  • Har du kollat att din nätverks kabel sitter ordentligt i. Och du kan inte annvända WiFi nätverk när du ska sätta den i Rescue Mode

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

  • Jag har bytt nätverks kabeln använder inte WiFi. Jag använder Advanced IP Scanner där dyker Dreamboxen med IP192.168.0.188 förmodligen är program varan som jag installerat trasigt.

  • Testa och använd den addressen då.. Fungerar lika bra det.

    Testa den när lampan lyser orange.

    Så länge du inte har installerat något anna image än DE eller orginal image är det inget fel på programvaran.

    Men har du prövat några andra??


    Code
    http://192.168.0.188

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

  • Jag testat http://192.168.0.188 när lampan lyser orange Webbplatsen kan inte nås.

    Jag har testat ett anal olika image, går det att göra en återställning, kan man starta upp med ett SD kort.


    Mycket tacksam för hjälp


    Service porten kan man den vägen installera image

    Einmal editiert, zuletzt von pluto52 () aus folgendem Grund: Merged a post created by pluto52 into this post.

  • Vilka image har lyckats at flash på din mottagare?

    Har du haft något av dessa? OpenATV OpenPli eller Pure2 så har du mest troligt satt deg i klistret


    Efter som du får den oranga lamapan så tyder ju det på att den står i rett modus

    Men på din TV ser du bara en svart bakgrund med Dreambox logotype ?

    Inget om at den letar efter dhcp i gul text?


    Tror fortfarande att du inte får nätverks kontakt

    Hadde det vart något fel på boxen hadde du fått rød lampa

    Everything in life that's any fun is either immoral, illegal or fattening

  • Hoppas någon kan hjälpa mig förmodligen har jag problem med nätverket på min Dreambox One Ultra HD jag har startat om routern bytt nätverks kablar. Kopplar boxen i räddnings läge orange lampa lyser. När jag skriver in IP192.168.0.188 kommer text på sidan Webbplatsen kan inte nås, använder PC Windows 10 webbläsare Chrome.

    Kopplar jag in en bärbar dator med Ubuntu installera nätverk via kabel, räddnings läge orange lampa lyser använder firefox IP192.168.0.188 då kommer jag in på dreambox webcontrol kan man den vägen reparera nätverket, har testa Potty men det inte att få kontakt med boxen.

    Med vänlig hälsning

    PO